El telèfon contra l’assetjament escolar, depenent del Ministerio de Educación del govern de l’Estat espanyol és el 900 018 018.

Notícia sobre els 5 anys “Una esperanza contra el acoso escolar” de RTVE sobre el telèfon contra l’assetjament escolar.
Al seu torn, la Generalitat posa a disposició de les persones afectades el telèfon d’Infància Respon, el 116 11. Com en el cas anterior, es tracta d’un telèfon disponible les 24 hores del dia, tots els dies de l’any.

La Generalitat també ofereix una aplicació anomenada usav que permet denunciar els casos de bullying, tant els que puguin patir els alumnes com aquells casos de què siguin testimonis.
Aquí us deixem, a més, un seguit de recursos adreçats a alumnes, famílies i equip docent en relació a l’assetjament escolar:
– Protocol de prevenció, detecció i intervenció davant l’assetjament i el ciberassetjament entre iguals
Aquest protocol ofereix als centres educatius eines per prevenir, detectar i intervenir davant situacions d’assetjament i ciberassetjament entre iguals.
– Protocol de prevenció, detecció i intervenció enfront de l’assetjament escolar a persones LGTBI
Aquest protocol ofereix als centres educatius una eina per prevenir, detectar i intervenir enfront de situacions d’assetjament a l’alumnat per motius d’orientació afectivosexual, identitat de gènere o expressió de gènere.
– Aprenem a conviure
En aquest espai del web del Departament d’Educació trobareu un conjunt de recursos per acompanyar i gestionar les emocions.
– Unitat de Suport a la Convivència Escolar
En casos particularment complexos o que no es poden resoldre pels canals ordinaris, qualsevol membre de la comunitat educativa pot adreçar-se a la Unitat de Suport a la Convivència Escolar del Departament d’Educació (telèfon 935.516.968 i adreça electrònica eif.educacio@gencat.cat), que ofereix assessorament telefònic i també presencial en el cas que els serveis territorials ho considerin necessari.
(Informació extreta de l’especial sobre l’assetjament elaborat pel Super 3. El podeu veure aquí