Si no ets a la xarxa, no ets ningú. Els nois i noies es prenen aquesta premisa al peu de la lletra tal com demostren les enquestes realitzades que asseguren que els menors han incrementat un 70% el temps que destinen a connectar-se amb pàgines de les xarxes socials.
Si al 2009, els adolescents invertien 53 minuts al dia en passejar-se per les xarxes socials. Enguany, la xifra ja arriba a la hora i mitja. segons els responsables de l’empresa de control parental Internet Danda.
Per mantenir contacte amb amics o per lligar
Segons els experts, el perfil d’usuari de les xarxes sóocials és una dona, usuaria de Tuenti, que es connecta diverses vegades al dia amb els seus amics i, ocasionament, amb desconeguts i que té més de 100 contactes.
L’estudi realitzat a 2.000 adolescents, desvetlla també que el 80% diu qu eles utilitza per mantenir contacte amb els seus amics, mentre que el 40% assegura que les empra per saber coses de gent amb qui no es veu habitualment. El 20% reconeix que les utilitza per conèixer gent nova i lligar.
Tuenti i Facebook són les pàgines més visitades. Els adolescents, segons l’estudi, hi dediquen el70% del seu temps de connexió. Youtube ocupa el tercer lloc i tot seguit venen pàgines com Google o Cartoon Network.
Font: Reuters
Foto: Flickr CC (indi.ca)